søndag den 29. december 2013

Julegaver / Christmas gifts

Først om fremmest vil jeg gerne ønske jer alle sammen, og jeres kære, en rigtig glædelig jul :)

Jeg selv har haft en skøn jul sammen med min familie. Juleaften blev holdt hjemme hos min kusine, for første gang og det var en kæmpe succes. Vi fik dejlig mad, danset om juletræet, udvekslet pakker og vigtigst af alt, hygget os til den helt store guldmedalje. Dagene efter har min kæreste og jeg været til en masse hyggelige julefrokoster, hvoraf den sidste løb af stablen i går.

I år fik jeg lavet to hjemmelavede julegaver, en dug til min mor og en nederdel til min kusine.


Mine mor har i mange år ønsket sig en dug til hende sofabord i størrelse 120x120 cm. Da det åbenbart ikke er en standardstørrelse, har den dug i mange år ikke været at finde under træet. Jeg forsøgte igen i år, at finde en dug i den størrelse, men da det igen ikke lykkede mig, besluttede jeg mig for at sy den selv. Jeg har aldrig syet en dug før, men den venlige ekspedient i Stof2000 fortalte mig hvordan jeg skulle gøre og sagde, at det ikke var svært og jeg må jo give hende ret. Det gik forholdsvis nemt og jeg må sige at resultatet blev rigtig godt... og vigtigst af alt, så blev min mor rigtig glad for den :)

Jeg startede med at lægge kanterne op. Først et buk på 1 cm og derefter et buk mere på 1,5 cm. Jeg strøg oplæggene, for at få så skarpe og flotte kanter som muligt. Jeg lagde først to parallelle sider op og derefter de to andre parallelle sider. Jeg satte selvfølgelig nåle i oplæggene løbende og sluttede af med at sy oplæggene fast hele vejen rundt.







For noget tid siden syede jeg en nederdel efter +Marie Erenbjergs DIY Twist Nederdel. Nederdelen blev virkelig fin og da min kusine så den, kom den på hendes ønskeliste med det samme. Hvis I i øvrigt ikke har været forbi Maries blog "Maries Fabrik", så kan jeg varmt anbefale jer, at slå et smut forbi. Marie syer og hækler de flotteste ting og så har hun virkelig god smag i indretning og er super dygtig til at finde flotte loppefund. Der ud over blev hun mor for noget tid siden, så det er også rigtig hyggeligt, at følge med i hendes søns udvikling og livet som nybagt mor :)






Nu står den på ren afslapning herhjemme, arbejde i morgen og så er vi ved at være klar til at springe ind i det nye år, som vi allerede nu ved vil byde på en masse skønne, dejlige og store begivenheder :)

----------

First of all I want to wish you and your beloved a Merry Christmas :)

I have had a wonderful Christmas with my family. I spent Christmas eve at my cousins house for the first time and it was a huge success. The food was great, we sang around the Christmas tree, gave each other Christmas gifts and most importantly we had a wonderful time together.

This year I made two homemade Christmas gifts. A tablecloth for my mom and a skirt for my cousin.

For quite a while now my mom has wished for a tablecloth in size 120x120 cm for Christmas. As this is not at standard size many years has passed where she hasn't got her tablecloth. This year I tried to find the tablecloth again, but as I didn't succeed this year eighter I decided to sew the tablecloth myself. I have never sewed a tablecloth before, but with some good instructions the result came out really good and my mom was very happy to finally get her 120x120 tablecloth ;)

Some time ago I sewed a skirt from +Marie Erenbjergs DIY Twist Skirt. It came out realy good and when my cousin saw it she put it on her wishlist.

Now I will head for the couch and a good movie, then work tomorrow and then I will soon be ready for New Years and all the great things that I know will happen in 2014 :)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det blomsterede stof bare fint!

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg synes også bare det var så fint og så passer det perfekt ind i mine forældres stue. Stoffet er købt i Stof2000 på Amagerbrogade for et par uger siden.

      Slet

Du er altid velkommen til at smide en kommentar :)