torsdag den 19. december 2013

Say WHAT?!?!?!!

This post will follow in English.

Mig: "DISKUSPROLAPS........... kan jeg lige få den én gang til....???"

Læge: "Ja, du har en diskusprolaps i lænden".

... ok, den havde jeg ikke lige set komme... jo, jeg havde usandsynlig ondt i ryggen for et par måneder siden (som  jeg også fortalte jer lidt om her)... og jo, det summer underligt nok under mine fødder og ned langs ryggen, men en diskusprolaps alligevel, det havde jeg ikke lige regnet med!

Da jeg fik denne besked fra min læge, var der kun en uge til, at min kæreste og jeg skulle rejse afsted, for at tilbringe 18 dage i Thailand. Yep, jeg elsker virkelig den hyggelige jule-december-måned, men i år havde vi besluttet, at tilbringe det meste af december i Thailand. Alt var planlagt og tilrettelagt og vi havde begge to glædet os, som små børn, i flere måneder, ja faktisk flere år! Jeg nærmest grinte lidt for mig selv, hver gang jeg gik forbi alt julepynten i Rema, i november måned og tænkte "haha.... det får vi ikke brug for i år"... men hold da op en lang næse jeg fik!


Vi måtte aflyse vores rejse, bare 3 dage inden vi skulle afsted og behøver jeg at fortælle, at vi ikke lige frem var i julestemning de første mange dage i december. Vi er heldigvis kommet lidt efter det og omkring d. 14. dec. fik vi pyntet lidt op (beklager billedekvaliteten - de er taget med mobil i mørke).





Diskusprolapsen betyder også, at jeg har måtte ligge løbeskoene på hylden igen.


Til gengæld har jeg fået meldt mig ind i Fitness World og har nu pakket tasken med indendørsskoene i stedet for :)


Jeg har fået lagt en fantastisk træningsprogram af min fysioterapeut, som skal laves 4 gange om ugen, så forhåbentlig ender historien godt, med en rask ryg og en god fysisk form, om noget tid... jeg vil ihvertfald gøre alt hvad jeg kan, for at komme på toppen igen, så hurtigt som muligt!

----------

Me: "SLIPPED DISK......... say that one more time....???"

Doctor: "Yes... you have a slipped disk in your lower back".

.... okay, I had not seen that coming... yes, I had a lot of pain in my back a couple of months ago (which I also told you a little about here)... and yes, I have some strange tickling feelings under my feet and down my back, but again I hadn't expected to be diagnosed with a slipped disk.

When I got this information from my doctor there were only a week until my boyfriend and I were supposed to leave for 18 days in Thailand. Oh I really love december with all the Christmas stuff, but this year we had agreed to spend most of December in Thailand. Everything was planned and we had been looking forward to this trip for many months - actually many years! I was even laughing a little to my self every time I passed the shelf with all the Christmas stuff in the groceries thinking "we will not need this this year"..... o'boy was I wrong!

We had to cancel our trip only 3 days before we were supposed to leave and do I have to say that we were not in much of a Christmas mood the first weeks of December. Fortunately the Christmas spirit has returned and around the 14th of December we got some of the Christmas decorations up.

The slipped disk also meant that I have had to put my running shoes back on the shelf. Instead I have signed up for the gym again and my indoor shoes is now packed for training. My physiotherapist has made me a very good training program which I have to follow 4 times a week. Hopefully the story will have a happy ending with a healthy back and physical form.... at least I know that I will do anything I can to get well soon!

2 kommentarer:

  1. Øv øv hvor var det surt! Men er overbevist om at i kommer afsted en anden gang når ryggen er kommet i orden :) Og søster var glad for at have dig hjemme og have en at julehygge julegave shoppe med ;)
    Ps. Hvor er det nogle fine jule billeder! Ser super hyggeligt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg gør ihvertfald alt hvad jeg kan for hurtigt at blive frisk igen, så vi kan komme afsted på drømmerejsen :) Ja, det var virkelig hyggeligt, og dejligt at kunne gøre alle sine juleindkøb imens alle andre stadig var på arbejde. Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget andet :)

      Slet

Du er altid velkommen til at smide en kommentar :)